Augantis verslas dažniausiai pasižymi didėjančiais pardavimais bei stiprėjančia rinkos pozicija. Nors ir nėra vieningo matavimo, apibrėžiančio įmonės augimą, bet galima teigti, kad augantis verslas yra tas, kuris plečiasi bent vienu ar keliais būdais.
Keletas svarbiausių įmonės rodiklių, kurių vieno ar keleto didėjimas rodo, kad verslas auga:
- Pardavimai (pajamos)
- Įmonės pelnas
- Įmonės vertė
- Darbuotojų skaičius
- Klientų skaičius.
Įmonėms svarbu nusistatyti savo verslo tikslus ir kokius rodiklius matuos verslo augimui išmatuoti. Kas yra svarbu vieniems, gali visiškai netikti kitiems. Kaip pvz., pardavimai gali augti nedidėjant klientų skaičiui, kai esami klientai pradeda pirkti daugiau. Galbūt kai kurios ambicingos įmonės tam tikrame verslo etape dirbs nuostolingai, bet darys viską, kad pradžioje užauginti didelę klientų bazę. O kitos įmonės gali siekti augti lėtai, bet veikti pelningai ir savo klientų kiekį/pardavimų pajamas auginti nuosaikiai, užtikrinant kad pajamos padės padengti po truputį augančius kaštus.
Kodėl verslo augimas svarbus smulkiam ir vidutiniam verslui?
Augti svarbu kiekvienam verslui, tačiau kokio tipo augimo reikia (greito, lėto ir pan). priklausys nuo to, kuriame plėtros etape šiuo metu yra verslas.
Startuoliams ir pradedančioms įmonėms svarbu augti, kad užsitvirtintų savo pozicijas rinkoje ir greitai pasiektų tokį dydį, kuris būtų pakankamas generuoti pakankamai pajamų padengti išlaidas ir pradėtų nešti pelną.
Brandžioms įmonėms dažniausiai staigus augimas nebebūtinas. Tačiau svarbu stebėti įmonės veiklos rezultatus. Pelningumo padidėjimas, atsirandantis dėl pardavimo procesų efektyvumo, garantuotų verslo stabilumą bei likvidumą, o tai apsisaugotų nuo būsimos rizikos, net jei pajamos ir pardavimai išliktų tokie patys.

Apskaita.lt komanda padeda verslams augti, teikia verslo plėtros konsultacijas, teisines bei kitas augančiam verslui aktualias paslaugas.